Slut på juli, och också slut på bloggen (för nu)

Sommaren börjar lida mot sitt slut och juli har precis lämnat. Tänkte ta och summera ihop månaden som gått, men också lämna ett kanske litet tråkigt besked om man tycker om mina blogginlägg: att jag kommer sluta skriva här på bloggen.

Men först till juli! I juli trillade det in 364 kr i utdelningar, lite tamt kanske men det skulle greja nästan mina matinköp en månad vilket gör det till en betydelsefull summa.image (6).png

Sparkvoten hamnade på 56%, vilket är lite lägre än snittet men vilket är ganska rimligt då jag jobbar 80% sedan juni. Får således inte riktigt samma inkomst och är då nöjd med över 50% på det! =)

Men nu tillbaka till det som jag hintade om i början, att jag med detta inlägget är färdigskriven på bloggen. 11 månader hann det bli och jag är väldigt stolt över det jag har fått fram, men den senaste tiden så har det känts lite som ett tvång samtidigt som tiden och intresset inte funnits. Jag ville ju när jag startade bloggen få kontakt med andra bloggare och utbyta lite tankar och erfarenheter om aktier och investeringar. Inte att det har uteblivit helt men att använda Twitter som plattform för det är helt överlägset mot att ha en blogg. Många otroligt häftiga och inspirerande personer har man fått lära känna där, och det bästa av allt är att jag ofta fått hjälp att tänka till en extra gång i mina investeringsbeslut.

”Dubbel Utdelning”s resa tar absolut inte slut här, nej den har snarare bara börjat skulle jag säga! Dock så fortsätter den numera enbart på Twitter, där jag dessutom lovar att försöka att lägga mer tid på att skriva små fyndiga tips om börs och specifika aktier som jag kikar på! Sedan september före året då jag startade jag bloggen så har jag upptäckt så många häftiga ”investeringssätt”, utdelningsinvestering, värdeinvestering, swing- och daytrading för att snabbt nämna några! I framtiden kommer jag nog troligen vilja kika på de sistnämnda lite närmare och de kommer nog inte rymmas under skalet för den här bloggen.

Jag vill tacka alla som besökt här och kommenterat, betytt mycket för mig! =)

Bloggen kommer finnas kvar ifall man vill kika in något äldre inlägg i framtiden! Peace! (=

One thought on “Slut på juli, och också slut på bloggen (för nu)

  1. Whiteboardtavla

    Tråkigt att du ska sluta skriva här. Tror du var inne på rätt spår annars i ditt sätt att investera.
    Önskar dig lycka till med tradingen, hade varit kul att följa den resan också. Följer dig på Twitter så hoppas på uppdateringar den vägen.

    // Whiteboardtavla

    Liked by 1 person

    Svara

Kommentera

